čtvrtek 1. srpna 2013

Kakaovo-banánové muffiny

Ach, ano. Také jsem podlehla a musela (!!) si pořídit formičky na muffiny. No a jelikož mezi naše nejoblíbenější suroviny patří čokoláda-kakao a banány, rozhodla jsem se jako první věc v nových formičkách upéci kakaovo-banánové muffiny. A takhle to dopadlo... :-)


Nezbytnosti na 12-15 muffinů
půl hrnku cukru krupice
50 g másla
1 vejce
špetka soli
4 přezrálé banány (snáze se s nimi pracuje ;-) )
3 lžíce kakaa
1 hrnek polohrubé mouky
1/3 sáčku kypřícího prášku
1 lžička mleté skořice



Ready, steady, go...
Jako u každého třeného těsta, nejprve utřeme máslo s cukrem a vajíčkem. Vznikne nám hustší pěna, do níž postupně přimícháváme banány (já je vždycky nakrájím na kolečka a posléze roztírám v misce s ostatními surovinami pomocí lžíce, příp. vidličky). Opatrně přisypáváme zbylé sypké suroviny, tedy kakao, mouku, kypřící prášek a skořici.
Troubu si předehřejeme na 180°C. Košíčky plníme lehce nad polovinu, aby nám během pečení náhodou neuteklo těsto pryč. Přeneseme je na plech a pečeme v troubě zhruba 25 až 30 minut.


Proč silikonové? Jsem líná neustále kupovat nové papírové košíčky ( :D ) a upřímně, co se týče nákladů, jde o levnější alternativu. Nicméně moje maminka stále zůstává věrná těm papírovým se speciálním plechem na muffiny.

Facebook

Žádné komentáře:

Okomentovat